Първото произведено през 1986 BMW E30 M3 било труд на производствените усилия за участие в германските Touring Car състезания. Главният опонент бил Мерцедес 190. Двете компании забелязали големия интерес в състезанията и възможните ефекти в продажбите. Но за да участва в Европейския Touring Car шампионат BMW били трябвало да направят минимум 500 бройки годишно. Състезателният автомобил трябвало да има същия базов мотор, входяща въздушна система (intake) и аеродинамика като цивилната версия. Окачването трябвало да е серийно, гумите и джантите можели да бъдат по-големи, но до толкова, че да се поберат в стандартните калници. За разлика от другите Е30 модели, Е30 М3 е лесно различимо заради неговите по-раздути калници, в които могат да се поберат 10 инчови състезателни джанти.
Източникът на енергия е високопроизводителният 4 цилиндров директно произлизащ от М10 F-1 агрегат. Този мотор (S14B23) има 4 цилиндрова глава, 2.3 литра и 195 конски сили с катализатор, или 200 – без.
Оригиналното Е30 М3 било последвано от няколко Evoliution модела и няколко специални екземпляра. Най-мощното Е30 М3 било Evolution III, произвеждано през 1990 година със 2.5 литров мотор (S14B25) и 238 конски сили.
Е30 М3 Кабриолет версията била произвеждана от 1988 до 1991 година. Всичките М3 Кабриолети били ръчно направени от BMW Motorsport в Мюнхен, а те са едва 786. От 1987 до 1990 година само М3 със мощност 195 конски сили (с катализатор) било изнасяно за САЩ.
За да докаже мощността на М3 на пистата, BMW изкарали нови версии на базовия модел. Те били 13 различни. Част от тях били произвеждани в ограничени количества и повечето били модели за Европа, които никога не били изнасяни за САЩ.
През 1987 е създадена още една "М-ка",предназначена за автомобилния пазар в Италия и Португалия, със следните спецификации:
Двигател S14B20 1,990cc 192hp
Окачването е като на всички Е30ски,но пружините и амортисьорите са (aggressive "Sportfahrwerk" specification)
Спирачките са като на шест-цилиндровите Е30ки - 260мм вентилирани дискове отпред. АБС-а е стандартно обурудване за 320is
Джантите са BBS Cross-spoke с размер на гумите 205х55х15
Всички 2-врати 320is са стандартно оборудвани с M-Technic II пакет споилери.
Други съществени различия със стандартните Е30ки са:
Табло - разходомера е заменен със уред за температура на маслото.Оборотомера е разграфен до 8000об. На скоростния лост има М-лого.Скоростите са "обратни" ГЕТРАГ 260 като на другите модели от ///M Power. Диференцяла е LSD "шпер" 25% с число 3.46:1 като е стандартно оборудване и не се монтира на друг модел. Кардана е различен както и висящия лагер. Интересно е че и в тунела има разлика от обикновените Е30.
320is базово е екипиран със спортен кожен салон,ел.огледала,централно заключване,ел.шибедах,климатик,хидравлика,АБС,ел.стъкла при четиривратите модели и на задните врати,дигатален часовник,борд компютър,отопляемо задно стъкло, щора на задното стъкло.
Няма коментари:
Публикуване на коментар